Pages

Tuesday, August 25

Tahniah Adikku

Salam mubarak Ramadhan.

Hanya ingin mengucapkan sekalung tahniah dan terima kasih buat adik-adik penggerak program ihya ramadhan tahun ini. Terutamanya Syakirin dan seluruh ahli keluarga Mubarak Ramadhan Syiar ad-Deen (MURSYID).

Bagi saya kamu semua memang hebat. Gerak kerja laju dan adakalanya lebih maju dari kami. Idea-idea segar memang menjadikan MURSYID '09 lain dari yang lain. Tidak keterlaluan jika saya katakan lebih menarik dari MURABBI '08.

Kamu semua ada potensi untuk pergi lebih jauh. Lebih pakar dan mahir dalam bidang tugas masing-masing. Cuma potensi itu perlulah sentiasa diasah dan tidak dibiarkan berkarat. Bakat kepimpinan perlu dilatih agar lebih mantap dan yang paling penting, tarbiyyah. Dengan tarbiyyah kita akan pasti visi kita akan benar. Kita akan lebih tabah dalam menghadapi permasalahan, bahkan mampu senyum pada segala kesukaran dalam gerak kerja. Kamu adalah aset penting bagi pembangunan Islam. Segala kepakaran perlu diterjemah dalam kamus hidup seorang da'e.

Moga segala usaha murni kalian dalam menyedarkan warga kampus akan kepentingan Ramadhan mendapat imbuhan yang sewajarnya dari-Nya.

Moga terus maju. Siiru ala barkatiLlah.

Tahniah adikku.

No comments:

Post a Comment